woensdag 16 juli 2014

"Vakantie!!!?"

Yes, vakantie!

Iedereen begint aan zijn vakantie blogpauze, maar nu is net dé tijd voor mij om weer lekker te bloggen!!

Ik heb eindelijk weer tijd voor alle kleine projectjes en klusjes in en om huis.
Zo moet er nog steeds gelatexd worden in de keuken, kozijnen moeten nog geverfd worden, buitenmuur gewit worden...
Dit zijn allemaal zomervakantieklusjes. 
Stil zit ik dus niet gedurende mijn lange (ja,ja 6 weken) vakantie.
En ja dit is voor mij vakantie! ik kan namelijk niet zonnen en stil zitten in mijn vakantie. 


Mijn eerste week heb ik me ten eerste al bezig gehouden met het potje. Ik probeer namelijk mijn dochtertje zindelijk te krijgen en gelukkig pikt ze het al snel op en heb ik weer genoeg vrije tijd om mijn projectjes in handen te nemen. 
Zo heb ik dit lijstje dat ik kocht op de markt in luik onder handen genomen.
Ik heb het geschuurd en in de dunne bleek gezet zodat het een beetje natuurlijk grijs werd. 



En deze vaas (was eerst zwart) roze geverfd en was erover gedroogd boektje pioenrozen en gipskruid.


Deze vaas kocht ik ook voor 2 euro bij de kringloop, muurvuller erover (van de Action), en kalkverf. Helaas is de foto beetje anders dan het echte beeld, omdat ik ze genomen heb mijn mijn gsm. 


deze waren ook voor 0,50 bij de kringloop, schoonmaken (dat was hard nodig), wax erover en klaar


sommige dingen hebben geen verf of wax nodig en zijn van zichzelf al super leuk!



en deze staan nog te wachten tot hun metamorfose.
de houtenbal (1,00), vaasje (0,80), en rekje (2,50) van de kringloop en de stoel (10,00) kocht ik via MP 1 straat verder!! Eigenlijk had ik hem niet nodig, maar ja voor zoiets leuks en goedkoop maak je altijd wel een plekje. 




Ik heb ook nog een vraag voor alle andere knutsel/verf bloggers. Weet iemand hoe je dit (zie foto) snel kunt laten roesten?? Ik heb hem nu al helemaal van de verf ontdaan en is nu wit maar hoe krijg je hem dan nu mooi verroest? 
Alvast bedankt!






Vergeten jullie ook niet mee te doen aan mijn giveaway KLIK*  meedoen kan nog tot mijn 1e blogverjaardag (29 juli)



Dankjewel voor het lezen 
et à bientôt!
Bisou,
Wendy






8 opmerkingen:

  1. Ik heb het vermoeden dat er best een aantal lezers zijn die het heel prettig vinden dat jij lekker door blogt, al komen er waarschijnlijk minder reacties op binnen dan normaal doordat er ook een aantal op vakantie zijn.

    Wat leuk, al die metamorfoses!! Dat je met weinig geld en weinig middelen iets zo kunt veranderen, is gewoon gaaf.

    Bij Nouveau Vivre in Valburg verkopen ze verf met een heel verroest uiterlijk. In de bouwmarkten zal dat ook wel verkrijgbaar zijn.

    Geniet van je vakantie en voor je dochter een grote pluim! Wat lijkt het alweer lang geleden dat wij daar hier ook zo mee bezig waren ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi ingrid je kan roestverf kopen van het merk "stilleven" praxis verkoopt het!! ook een prachtig effect bereik je daarmee.ik kreeg dit idee van monica van het blog "het moonhuis".groetjes dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop spullen voor weinig en zo leuk opgeknapt weer!! Het schijnt dat je spullen sneller kan laten roesten met yoghurt Bergens gelezen maar nog nooit zelf geprobeerd haha.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je doorblogt! Het is al zo stil...
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig hoor dat je lekker door blogt. Want ik heb eindelijk weer eens iets meer tijd om te lezen en te reageren :).
    Leuke aankopen heb je gedaan. Je klusprojecten zijn ook goed gelukt! Ik vind de houten lijst ook erg mooi.
    Veel plezier met je volgende klusjes! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wendy wat een mooie spullen heb je daar... die waxinehouders wat leuk om zoiets moois
    voor zo'n prijsje te vinden, de bol , het rekje...wat een mooie spullen zeg...kan je echt blij
    van worden hé en zeker als je nu de tijd hebt om wat spullen aan te pakken !!
    héél fijne dag nog
    liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een drukke, maar leuke vakantieweek heb je al gehad!
    Goed bezig hoor met al die mooie opgeleukte spullen :)
    Geniet lekker van je vakantie.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt leuke dingen bij de kringloop en die stoel bij mp die kan je mooi op pimpen die is echt geweldig en bedankt voor je berichtje ik ben je nieuwe volger
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!