woensdag 7 mei 2014

DIY


Bonjour!!!

Heerlijk toch dat we weer naar buiten kunnen. Ik sta in ieder geval elke dag met veel meer plezier op dan 5 maand geleden.
Het is echt klus weer! Lekker alle spullen buiten zetten en schuren maar!

maar eerst nog een projectje vinden. Niet heel moeilijk natuurlijk, Lang Leven Marktplaats!
Ik was ook eigenlijk wel opzoek naar een nieuwe/oude kast voor het speelgoed van mn dochtertje.
Want O wat hoopt zich dat speelgoed maar op een goede grote speelgoedkast is dus eigenlijk een Must Have met een kind!

Een paar weken geleden vond ik een kast op MP, helaas ben ik weer vergeten een foto ervoor ervan te maken.  Maar heb wel foto's van de deuren die ik onder handen nam.
In de kast zaten heel veel houtworm gaten, een beetje té veel. Dus eerst maar eens preventief behandelen tegen die stomme worm en vervolgens even opschuren en de grote plekken dicht geplamuurd.
Vervolgens weer opgeschuurd en geverfd met een groen-blauwe krijtverf.
Maar toen ik de kast aan het opschuren was vond ik het eigenlijk veel te leuk om te verven. 
Dus de kast bleef half opgeschuurd en de duren moesten weer aan een nieuwe kleur geloven. 
Dus nu zijn ze allemaal wit en schuur ik ze nog even op zodat ze er lekker oud uit zien.
Het resultaat volgt als de kast in huis staat, want nu moet die nog even wacht tot er echt geen worm meer inzit.



dit is een ander projectje, al een paar maand geleden gekocht bij de kringloop voor 7,00
Hij is al helemaal ontbeits en een paswax erover heen gedaan. Nu nog even Annie Sloan verf over de stof en klaar!




En deze vaas zag ik ook bij de kringloop voor nog geen 1,50!!
ik zag toevallig in de VTwonen ongeveer dezelfde vaas staan voor 13,00. stoer toch? 






















Bedankt voor jullie verjaardags wensen vorige keer!1

à Bientôt!
Bisou,
Wendy



6 opmerkingen:

  1. Hoi Wendy, weer toffe spullen....je kast wordt vast mooi...wel vervelend
    hé die houtworm ....je vaas is wel super mooi geworden ik veronderstel
    dat het eindresultaat de foto onderaan rechts is ...? hoe heb je dat klaargespeeld ??
    Is dat een beige achtige kleur die erop staat ??? Héél mooi, leuk hé die kring-struin-tochten...
    mijn man noemt dat kring-strooptochten ....haha
    fijne dag nog
    geniet van je prachtige vaas
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit zeg! Lekker klussen met dit mooie weer.
    Ikzelf ben ook bezig geweest, heb een steigerhouten wandrek gemaakt.
    Leuk om te doen.
    Ben heel benieuwd naar je kast als hij klaar is.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo met van alles bezig te zijn, alleen die houtworm....
    Je fles is heel mooi geworden, soms moet je er tegenaan lopen, maar het geeft
    dan ook een goed gevoel als je het opgeknapt hebt.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word altijd een beetje wantrouwend van die houtwormgaatjes, je schijnt die beestjes maar beter niet in huis te kunnen hebben. Maar als het goed is, zie jij er nu na de behandeling in ieder geval niets meer van ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier ook spulletjes staan met houtwormgaatjes, zolang er nog geen hout meel onder ligt vindt ik het wel best.
    Ik vind je bidstoeltje mooi.
    Fijne Avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed om de hout worm wel te behandelen hoor! Het is idd heel vervelend als jet in huis hebt...in heel oude huizen zit het soms echt overal, tot in de constructie aan toe, dus voorkomen is echt beter dat genezen!
    Ben benieuwd naar de kast waar de deur in komt!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!