vrijdag 18 april 2014

ditjes en datjes

Bonjour Bonjour!!!

Ik heb weer een hele lijst wat ik jullie graag wil laten zien. In bijna weer een maand (ja ik weet het, te lang) heb ik weer veel gedaan en veranderd in mijn 'crib'. 
Zo heb ik twee weken geleden samen met mijn moeder en zus een leuke paaskrans gemaakt. Mijn moeder is ongelooflijk creatief als het op bloemschikken aankomt. Zo is deze krans gemaakt van een strokrans en hieromheen hooi, vast gemaakt met ijzerdraad. Vervolgens allemaal eitjes eropgeplakt (lijmpistool) en veel veren ertussen.




In de tussentijd heb ik ook nog een kaars in een kopje gemaakt zoals ik al op veel blogs las. Natuurlijk moest ik het zelf ook een keer proberen. Dus weer een bezoekje aan mijn favoriete winkels (de kringloop) en daarna smelten het kaarsenvet. 


Vorige week vrijdag zijn we weer eens naar de brocante/antiek/rommelmarkt geweest in Luik (Liège). Echt een super markt vind ik zelf. Je hebt er voor iedereen wel iets als je goed zoekt. De markt is elke vrijdagochtend  van 7 tot 13u aan boulevard de constitution. Je kunt heel goed met alle mensen onderhandelen een leuke prijs zit er dan ook altijd bij;)

Zo vond ik deze olielamp voor maar 3,00!!! goedkoper dan de kringloop is het dus! Een mooie zinke gieter ging ook mee naar huis voor 15,00...
omdat we met ons drieën waren kon (helaas) ik niet te veel meenemen, maar de aanbod was weer een keer groot. 



Ons interieurstijl is een beetje een switch aan het maken. Mijn vriend was eerst van het strakke en wit, maar (gelukkig) is zijn smaak aan het veranderen en begint hij meer van het hout te houden.
Dit is een bijzettafeltje die hij zelf gemaakt heeft. Mijn moeder had nog een aantal boomstammen thuis liggen. Mee naar huis genomen, schors eraf gehaald, geschuurd en wieletjes eronder. 
TADA! een gratis, leuk bijzettafeltje!



Ik ben (ja ook nog) naar Dublin een weekendje geweest! Nog even alle foto's uitzoeken, maar zal jullie snel een paar kiekjes laten zien van Dublin! en wat jullie moeten bezoeken als jullie er ook een keertje heen willen.

Dankje voor je bezoekje aan mn blog!
Bisou,

Wendy

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie krans heb je gemaakt….super mooi…maar kan ook van de spulletjes
    gezegd worden die je op de rommelmarkt vond…leuk hé zo struinen op die marktjes…
    volgende zondag staat er ook ééntje op onze agenda gepland…in een mooi frans stadje
    heeft wel iets….
    fijne paasdagen voor jouw en je familie
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je bent druk bezig geweest! De krans is mooi geworden. Leuk idee, dat bijzettafeltje van de boomstam! Je hebt leuke spullen op de markt gevonden.


    Fijne paasdagen.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De krans is prachtig geworden. Ook je aankopen zijn leuk. Ik ben nog nooit op de brocante-markt in Luik geweest, dus dat ga ik zeker eens proberen. Wel zijn we vaker naar die van Tongeren geweest, ook heel gezellig maar wel aan de prijs! Maar je kijkt je ogen uit, alleen daarom al leuk. Ben benieuwd naar Luik (is ook nog eens dichterbij, hihi) Dank voor de tip!
    Fijne Paasdagen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genieten bij jou Wendy, je krans is prachtig en al je spullen zijn zo leuk.
    Lek om zo lekker naar de markt in België te gaan, heerlijke uitstapjes.

    Fijne paasdagen,

    xxxEefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je krans mooi geworden, Wendy. Leuk ook dat je naar de markt in Luik bent geweest, waar de prijzen ook nog eens acceptabel waren. Dan is het lekker snuffelen.

    Ik wens je een fijn paasweekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel mooi uit bij jou!
    Wat is de krans mooi geworden, helemaal into pasen.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie paaskrans! Staat leuk zo op het buikkastje. Zo te horen heb je een leuke maand gehad. Lekker naar de markt in Luik en ook nog een weekendje Dublin. Leuk hoor! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Fijne paasdagen. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi....is je krans geworden.
    Je bent er allemaal maar druk mee geweest...leuk hoor!
    Fijne Paasdagen.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!