zaterdag 22 februari 2014

één ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een paasei

Bonjour!!

Carnaval moet nog komen (volgend weekend zullen we dat vieren), maar ik kon niet wachten om al te beginnen met de eitjes. Zo veel leuke ideeën weer gezien op Welke.nl. Ook bij de Action is het al helemaal ingericht op pasen (en ook wel carnaval) maar het hele huis Rood-Geel-Groen maken vind ik ook een beetje overdreven. Dat zijn namelijk de kleuren van Vasteloavend. 

De spiegel die ik bij de kringloop vond heb ik nog eens bewerkt. Er ging namelijk nog eens een laagje Past Wax overheen om het een oudere look te geven. Ik heb de kleur cement gebruikt hiervoor. Ook heb ik over de witte kandelaren die ik een vorig jaar bij de action kocht een wax laagje gedaan. 
Deze Past Wax is te koop in de webshop van painting the past (het merk) of voor de volgers die bij mij in de buurt wonen (zuid-limburg) is het te koop in een hele leuke verfwinkel in Gulpen: Kwarts & Co. Hier hebben ze ook kalkverf en krijtverf. 

Het louvre luik dat ik kocht bij tante brocante kampen heb ik ook nog eens een krijtverflaagje overheen gedaan zodat het hoekje niet té wit is. 










Fijne zondag!!!
Bisou,

Wendy



12 opmerkingen:

  1. Hoi Wendy, dat ziet er al sfeervol uit. Idd hier ook eerst de carnaval komende weekend. Ik was ook al bij de action geweest maar weet nog niet hoe het er bij ons uit gaat zien.....Trouwens ik ga je maar volgen want dat deed ik nog niet :-) Kom je ook eens bij mij kijken...ik heb een leuke give away t/m 1 maart.www.hetraadhuis1890.blogspot.nl
    Fijne zonnige zondag
    Liefs Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sfeerplaatjes…héél gezellig….
    Fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's Wendy! Ik ga zelf ook voor rustige kleuren met Pasen. Word een beetje onrustig van al die felle kleuren, dat is niet aan mij besteed.
    Fijne dag vandaag! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke verfwinkel hè, Kwarts & Co, wij moesten hier altijd een eindje voor rijden toen we de verf van Farrow and Ball gebruikte. 12 jaar geleden was deze verf maar op twee plaatsen te verkrijgen in Limburg.
    Jouw spulletjes zijn mooi geworden. Je hebt er mooie sfeerplaatjes van gemaakt.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om je spullen met wax te bewerken. Ik heb een paar weken terug ook wax gehaald, wil er toch eens mee aan de slag maar moet eerst nog een geschikt item vinden.

    Ik wens je een fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's!
    Het ziet er zo te zien erg mooi uit bij jou in huis.
    Vind je spiegel erg mooi geworden.
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sfeerfoto's Wendy!
    Je spiegel is ook mooi geworden en de kandelaren staan daar mooi in de vensterbank!
    Nog een fijne dag verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben blij als de carnaval achter de rug is. De laatste jaren hebben we totaal geen goesting om het te vieren. Alleen de oudste wel. Dus voor ons is het even afzien.
    Maar er zullen toch wel meer winkels in Limburg deze, of soortgelijke verf hebben? Ik ken die winkel wel, maar ben er nog nooit binnen geweest.Wel een paar deuren verder, bij Knubben, ijzerwarenwinkel met nog 1000 andere artikelen. Daar zijn we heel vaak geslaagd, voor de gekste dingen, qua deurbeslag, haken, knopjes e.d. Heerlijk om daar eens te neuzen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor. Ik ben niet zo van het carnaval (hier in het noorden is dat ook niet zo erg), maar ik zit ook al na te denken over de eitjes. Ze zijn zo heerlijk lenteachtig.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Carnaval dat hebben we hier in het Noorden niet. Maar de paaseitjes zijn hier ook al te vinden. Je hebt er al een heerlijk gezellig sfeertje van gemaakt. Je louvreluik met krans vind ik ook erg mooi!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke sfeer zeg, ja die eitjes, dat begint nu al,
    Hier wel carnaval, maar ik werk in een andere regio dus is loop er met een boog omheen:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!