vrijdag 1 november 2013

Slipjacht Mheer

Bonjour,

Ik ben al een week proberen om deze blog te schrijven, maar helaas door tijdgebrek heeft het bericht op zich moeten wachten.

De Slipjacht en een jaarlijks evenement in het dorpje Mheer (heel klein dorpje tussen twee heuvels bij Maastricht).
Het is een schouwspel dat wordt georganiseerd door Schutterij van Mheer en de Jachtvereniging van Soestdijk. Het is een jacht op een 'slipje' dat ruikt naar de urine van vossen. Echte jachthonden gaan hier achteraan net zoals vroeger de vossenjachten waren. Met echte vossen mag nu niet meer.
Vervolgens trekken ruiters op paard de velden in van Mheer en volgen de route achter de honden.
Het is een echt schouwspel en heel uniek.

Ik moest die dag helaas werken in een restaurant waar de tocht langskwam en heb zelf geen tijd gehad om foto's te maken, maar heb een paar van de facebookpagina geplukt;)

Ze zeiden ook dat vroeger koningin Beatrix nog kwam rijden door de velden. Ook leuk om te weten;)






À Bientôt! 
Bisou, Wendy



7 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet kon kijken, het lijkt mij een bijzonder evenement!

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ooit gezien in Orvelte. Precies wat je zegt: prachtig schouwspel en heel uniek.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit geweten dat het hier ook bestond. Lijkt me prachtig om eens mee te maken (niet op een paard, heb hoogtevrees, hihi). Maar mijn dochter zou het schitterend vinden. Zij rijdt zelf en springen vind ze heel leuk (mams minder ;( en kijkt dan liever even weg).
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb ik nog nooit van gehoord...lijkt me wel leuk om te zien.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bijzonder evenement is dat zeg, ik heb er
    nooit van gehoord, maar het lijkt me
    een mooie traditie, jammer dat je er niet bij kon zijn.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me heel leuk om te beleven. Jammer dat je moest werken. Maar ja, wat moet dat moet
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je mooie compimenten op mijn tafeltjes post...dankjewel.
    Wat leuk zeg deze jacht, lijkt wel of je in GREAT BRITTAIN loopt ;)
    Jammer dat je er niet live bij kon zijn...volgende keer beter.

    Fijn weekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!