zondag 13 oktober 2013

Knutsel de Knutsel


 Bonjour!!


Zoals ik al vorige week zij heb ik niet stil gezeten na de woonbeurs. Ik had gelukkig een rustige week en had lekker veel tijd om veel te maken. 

Ten eerste al deze super mooie koetskist. Gekregen van mijn moeder. Dit is echt al heel lang een familiestuk en ben er dan ook super trots op dat ik hem gekregen heb.


Niet alleen leuk om dekens in te bewaren, maar natuurlijk ook om in te spelen.


 Een aantal maanden terug zag ik bij Marie-José (http://seeshappyhome.blogspot.nl) een hele mooie krukkrans. Ik werk in het weekend in de horeca en wij hebben altijd ontzetten veel kruk waar we niets mee doen. Heel erg jammer dus heb ik Marie-José's idee overgenomen voor deze krans. 


Op Internet kwam ik nog meer dingen tegen wat je allemaal met kurk kunt maken (ontzettend veel)
zoals een prikbord of onderzetters. Maar deze krans vond ik toch ook zo leuk (heb ook een tik met kransen)


Ik weet niet of jullie allemaal welke.nl kennen - waarschijnlijk wel- maar doe er altijd wel leuke en gemakkelijke ideeen op om zelf te maken. Zoals deze kerstkaarten. Ik zag ze staan en moest ze meteen proberen te maken (in oktober al! haha!).


Mijn volgende uitbarsting waren de pompoms. Ik zag de papieren pompoms al op veel blogs voorbijkomen. Maar omdat ik ze tot nu toe nog nergens heb gezien, ging ik ze maar zelf maken van wol.
Dit deden we vroeger al heel leuk en gemakkelijk. Je kunt er ook een slinger van maken voor als iemand jarig is of voor in de boom in december. 


En de slinger van de action. Ook al een idee voor kerstmis om straks mee te decoreren. Nu ik alle kerstartikelen zie liggen in de winkels begin ik ook al zin te krijgen in die fijne periode. 






Dit project lag ook al een aantal maanden op zolder. 
Ik wist nooit hoe ik het mooi kon afwerken, maar met een beetje hulp van mijn moedertjelief is het resultaat leuk geworden. Al zeg ik het zelf 


Kennen jullie mijn andere kist nog? Ik laat hem toch maar zo oud uitzien op advies van de meeste, maar wou er toch nog iets anders mee doen. Dus heb ik de kist opnieuw behangen van binnen. 
Het behang had ik ook gekregen van een vriendin die een rol over had. 
Dit noem je pas herbruiken van spullen;)

VOOR

NA: 


En dan nog even extra aandacht voor de eerste give away van Rensina:



À Bientôt!!!
Bisou,

Wendy

13 opmerkingen:

  1. Je bent erg creatief bezig geweest, de krans vol kurken is ook erg leuk geworden. Toen ik vorige week bij het tuincentrum kwam, stond het er al vol met kerstspullen...ik vind het er nog wel heel vroeg voor hoor. Eerst de herfst ;-).

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig zeg, wauw wat is dat hart van kurk mooi :)
    Heb ook zoiets van stukken van boomtakken gezien, die wil ik nog eens gaan maken.
    Leuk je kisten, heb je in ieder geval mooi opbergruimte.

    Fijne zondag
    PS. wat leuk dat je mee doet aan mijn give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die krans. Ik ben al een tijdje kurken aan het sparen voor zo'n krans, maar het gaat nog niet zo snel :-). Die kaartjes zijn ook leuk. Lekker bezig zo.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is heel erg leuk om met kurken te knutselen, je maakt er mooie dingen mee.
    Leuk je kist en ook mooi dat hij zo oud blijft.

    Fijne dag en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent wel creatief geweest, mooi je krans met kurken.
    Kerstkaartjes in Oktober..ach ja..als je ze zelf maakt, moet je op tijd beginnen.
    In de tuincentrums is het ook al volop kerst.
    Je kisten zijn ook gaaf.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt duidelijk niet stilgezeten ;) Ik zie allerlei leuke ideeën voorbij komen (net als op welke.nl), nu nog wat extra uren per dag zien te vinden...

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat ben je ontzettend creatief bezig geweest. Leuke dingen heb je gemaakt. Je koetskist is ook prachtig! En helemaal bijzonder omdat het een erfstuk is.
    Ik ben benieuwd naar je volgende knutselwerken!
    Fijne week! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk leuk leuk!! Goed bezig Wen!! Duurt mij te lang voordat ik ook weer kan knutselen! Tot snel! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest, erg leuk allemaal.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker bezig geweest! Leuk je kurkenhart, die heb ik nog nooit gezien. En altijd mooi om iets ouds uit de familie te bezitten, zoals die prachtige kist. Extra waardevol!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij bent goed bezig geweest, Wendy! Wat heb je toch leuke dingen gemaakt! Bij mij staat ook nog een kurkenkrans op het 'te doen'lijstje! Ik ben dol op kransen! Ook dat hart is kei leuk! Fijn dat je die koetskist hebt gekregen van je moeder....hij is prachtig!
    Liefs van Nicole x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent lekker crea bezig geweest. Erg leuk om te zien en om ideetjes op te doen. Ook ik ben met de meiden bezig geweest om pompons te maken, zo leuk en altijd weer een verrassing als je met meerdere kleurtjes werkt.
    Fijne avond.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Wendy, dank je voor je leuke reactie op mijn blog, ben gelijk even bij jou gaan buurten! Ziet er gezellig uit bij je en die kerstkaarten vind ik erg leuk en Maastricht, dat is echt mijn favoriete stad, ga er elk jaar een weekendje shoppen met een vriendin :-)

    Fijne dag!
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!