donderdag 3 oktober 2013

Ik neem je mee naar... Mestreech!

Bonjour,

Ik was me al een aantal weken aan het bedenken om nog eens foto's van Os Mestreech (Maastricht) te maken, maar het weer was nooit mooi genoeg om leuke foto's te maken.
Gister was het echt een prachtige dag en echt foto-maak-weer. 
Normaal ga ik alleen even winkelen in maastricht of op terrasje zitten, maar deze keer ging ik Maastricht eens vanuit een andere hoek bekijken, vanuit de toerist. Ik vind het elke keer weer een super mooie stad en het laat me soms aan Parijs terug denken. 

Mijn wandelingetje begon in Wijck vanaf het busstation. Daarna liep ik de nieuwe brug over naar de Markt (dr Mert). 



Dit is het stadshuis op de markt waar de gemeenteraad nog zit (waar Onno Hoes burgemeester van is). 
Er was toevallig de wekelijkse woensdagmarkt waar je stof kunt kopen, fruit en groente en veel meer.

Daarna liep ik door de winkelstaart naar de Jodenstraat. Hier woonde de Joden vroeger. Het is echt een hele mooie en oude straat. 




Daarna liep ik langs de Maas - hier zie je de oude romeinse brug- naar de Stokstaart. Dit is een winkelstraat voor de rijkere;)




Vervolgens ging ik naar het Onze Lieve Vrouwe plein waar de Onze Lieve Vrouwe Kerk staat. (ook wel een bezoekje waard als je in Maastricht bent.)
Ik was opzoek naar een lief klein brocante winkeltje dat niet in de buurt van de winkelstraat ligt.

TADAA!!
Hier is het winkeltje! Het was echt een super leuk gezellig winkeltje met brocante spullen die ze heeft opgeknapt. Als je in de buurt bent moet je er zeker langs gaan.


Daarna ging ik door het park weer op weg naar de bus.
In het park zie je de oude stadsmuur van Maastricht en de kanonnen die er nog steeds staan.











En na zo een dag lekker zelf mosselen maken van de markt.

Bisou,

Wendy




9 opmerkingen:

  1. Mooie stad, Wendy. Ik ben er een aantal keren geweest, maar niet lang en niet uitgebreid. Wordt tijd, want er is veel moois te zien. Bedankt voor je rondleiding!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Maastricht blijft leuk. Mooie foto's heb je gemaakt!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n rondleiding door de stad Maastricht.
    Ben er geloof ik nog nooit geweest maar ziet er prachtig uit!
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was afgelopen woensdagmorgen ook in de stad, maar dan snel, snel, je kent het wel. Misschien zijn we elkaar wel tegengekomen? Als je er woont zie je de mooiste dingen niet meer, je vindt het vanzelfsprekend. Daarom is het leuk om zo af en toe weer eens als een toerist in je eigen stad rond te kijken, zoals jij dus deed.
    Dat winkeltje "Er was eens..." ken ik niet, even google-en....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is wat ver weg voor mij, maar wel erg prachtig. Toch maar een hotelletje zoeken dan...
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stad, ben er wel eens geweest, en vond toen die oude brug heel mooi.
    Je hebt er een ware rondleiding van gemaakt...leuk.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maastricht is één van mijn favoriete steden, helaas zitten we er ver vandaan. Leuk dat ik van jouw foto's mocht genieten.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijke stad waar ik zeker jaarlijks een keer kom, wel ver rijden, maar het is er zo mooi en bovenal gezellig!!
    Je geeft ons een prachtige indruk van een mooie stad in ons eigen landje.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maastricht is een prachtige stad....net buitenland! Lang geleden dat ik er ben geweest...toch eens gaan!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!