dinsdag 1 oktober 2013

Appeltje?

Bonjour,

3e zaterdag van september is het fruitplukdag in Zuid-Limburg. Ook bij ons waren de appels, peren, pruimen rijp om te plukken. 
Met een verreiker, 2 mannen, zus, moeder en dochtertje 2 uurtjes fruit geplukt. Uiteindelijk hadden we twee veilingkisten vol met appels om appelsap te laten maken. Een kleine voorraad voor 1 jaar (ongeveer 100 flessen appelsap). 




Tussendoor nog even een emmer pruimen geplukt om weer lekkere 'Proemevlaam' te maken zoals we hier in Limburg zeggen. 








Dit is de fruitgaard in de wei. Het is elke keer weer genieten om hier te mogen wonen. Je merkt het zelf niet als je er woont, maar nu ik niet meer thuis woon is het echt tot rust komen. Kijk je even door het keukenraam naar buiten zie je een stel koeien in de wei grazen. Je waant je er soms in Frankrijk. 



Dit is het resultaat na 2 uurtjes plukken & rapen.

En de noten zijn ook klaar om op te rapen. 



 Wat een heerlijke zaterdag was dat. Weer even tot rust komen in de buitenlucht op de boerderij in plaats van de hele dag op de Universiteit rond te lopen.

Ik had vorige week ook nog even tijd om het nachtkastje dan EIN-DE-LIJK af te maken.
En dit is hem dan!!






Dankjewel voor jullie lieve, leuke reacties! Ik vind het altijd super leuk dat jullie reageren op mijn blog!

Bisou, 

Wendy



8 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie veel geplukt! Heerlijk om in zo'n omgeving te mogen wonen. Wij vierden dit jaar onze zomervakantie in jullie mooie Zuid Limburg. Ik vond het een feest om er te zijn. En zoals je zelf al zegt: je waant je soms in Frankrijk!
    Ps je kastje is mooi geworden! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie veel appels geplukt...leuk zo'n dagje plukken.
    En die proemenvlaam lijkt me erg lekker.
    Wat woon je leuk...jullie moeten toch constant een vakantiegevoel hebben...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me heerlijk zo de hele dag buiten en maar plukken en rapen. Dat scheelt toch weer een dagje sportschool! En daarna van al dat fruit allemaal lekkere dingen maken (waardoor we toch weer naar de sportschool moeten hihi).
    Je kastje is heel mooi geworden.
    Tja, wij boffen toch maar dat wij hier mogen wonen in dat Limburgse Land. Het enige wat ik hier mis is de zee...Wat zou het heerlijk zijn: met een heerlijk stuk "proemenvlaam" aan het strand zitten en genieten van de golven...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw leuk hoor al dat fruit. Leuk om te doen lijkt me.
    Wat veel appelsap zeg, dan moet je het wel heel lekker vinden haha.
    Ik vind je kastje ook erg mooi geworden!
    Liefs Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt leuk om met z'n allen te gaan plukken, ik heb geen idee of deze plukdag hier ook in de buurt is gehouden. Het kastje is erg mooi geworden hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo'n plukdag en het levert nog veel op ook! Je woont daar inderdaad schitterend, gelukkig zie je dat ook!
    Je kastje is heel mooi geworden, echt weer een supermetamorfose!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je zo samen appels plukt en dan appelsap ervan laat maken, heerlijk om dat samen te doen,
    Het is bij jullie wel heel gezond hoor:) zoveel fruit en andere vruchten, geweldig om dat te zien.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!