zaterdag 31 augustus 2013

Les fleurs

Bonsoir,

Ons huis staat vol met bloemen. Ik ben er echt dol op! 
Gedroogd, bloeiend en nep.









Ik ben een echte boerendochter en moet altijd denken aan vroeger als het weer juli is. Dan is namelijk een drukke periode voor de boeren, want dan is het 'Combine-tijd' (maaidorser). 
Vroeger gingen we wel eens mee met mijn vader met onze koelbox met snoepjes en cola.
Deze krans deed meer hieraan denken.



De lavendel die uitgebloeid is laat ik drogen zodat ik het in een leuk potje in de kast kan zetten.

Ik heb een aantal maanden geleden een hele leuke dekenkist gekocht in een oude antiekzaak. 





Weet tot nu toe nog steeds niet wat ik ermee moet doen. Zo laten? verven? of opschuren? 
En de binnenkant opnieuw behangen of ook zo laat?
Het houden heeft wel iets en het is ook zo jammer dat je het nooit in dezelfde staat terug krijgt. Maar een likje verf zou ook geen kwaad doen.
Wat vinden jullie?? Ik kan wel wat advies gebruiken hiermee.

À bientôt!
Bisou,

Wendy


5 opmerkingen:

  1. Ik ben ook gek op bloemen, maar dan wel ´verse´ bloemen. Het huis frist er van op en bloemen maken me op de een of andere manier altijd blij.
    Ik vind de dekenkist ook erg mooi, zou hem zo laten als ik jou was.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor al die bloemen, wij hebben net ook weer van die mooie gladiolen in de vaas.
    Leuk, zo'n dekenkist, maar misschien mooi om hem te verven in dezelfde tint? Nu is lijkt hij namelijk erg 'gekrast'...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bloemen maken het altijd gezellig. En je kist, tja, het ligt er een beetje aan waar je 'm neer gaat zetten. Past hij zo in je interieur? Zelf zou ik deze kist wel verven, waarschijnlijk met witte krijtverf en dan een beetje doorschuren (ik zie dat je al 3 verschillende meningen hebt, daar heb je wat aan, hihi, het is ook zo persoonlijk!).
    Fijne dag verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst wil ik je bedanken voor je lieve berichtje op mijn blog.
    Ja voor je het weet wip je binnen bij een andere blog, hihi
    Heerlijk al die bloemenplaatjes, gedroogd of vers bloemen zijn prachtig.
    Ja wat die dekenkist betreft zou ik hem denk ik zo laten maar dat hangt er ook van af waar je hem wilt hebben.
    Een keer verven kan altijd nog en het er weer van afschuren is een stuk moeilijker:)
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kist is prachtig zo...oud en geleefd...maar ik deel de mening hierboven, het moet wel bij je spullen passen...
    En het blijft heel persoonlijk, succes ;)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat!